Realizacja-genialnych-pomyslow

“Realizacja genialnych pomys艂贸w – jak sprawi膰, by nie sko艅czy艂o si臋 na gadaniu” – Scott Belsky

O ksi膮偶ce Scotta Belsky’ego “Realizacja genialnych pomys艂贸w – jak sprawi膰, by nie sko艅czy艂o si臋 na gadaniu” dowiedzia艂em si臋 w trakcie czytania innej ksi膮偶ki, do kt贸rej napisa艂 przedmow臋 i jeden z rozdzia艂贸w – oba teksty znakomite! – “Zarz膮dzanie codzienno艣ci膮. Zaplanuj dzie艅, skoncentruj si臋 i wyostrz sw贸j tw贸rczy umys艂.” Ksi膮偶k臋 kupi艂em w ciemno. I rozczarowania bynajmniej nie […]

zasada-pareta

Zasada Pareto (Jurana) – czyli dlaczego nie wszystko zawsze musi by膰 dopi臋te na ostatni guzik

Znacie na pewno tzw. “Zasad臋 Pareto”, nie mniej warto sobie j膮 co jaki艣 czas przypomina膰, nim zmarnujemy kolejne p贸艂 dnia na dopieszczanie szczeg贸艂贸w, na kt贸re potem ma艂o kto b臋dzie zwraca艂 uwag臋. Z drugiej strony w wielu konkurencjach wygrywa si臋 o w艂os, o milisekundy, o przys艂owiowy grosz – w艂a艣nie wszystkie te szczeg贸艂y (ostatnie 10, a mo偶e […]

Szachy

Wielokryterialne gry rynkowe

W artykule omawiam problem wielokryterialno艣ci gier rynkowych w kontek艣cie za艂o偶e艅 nauk ekonomicznych, jak r贸wnie偶 realnych sytuacji decyzyjnych podmiot贸w bior膮cych udzia艂 w tych grach. 1. Jedno i wielokryterialno艣膰 gier rynkowych Jednokryterialnie zdefiniowany cel, jest wybitnie wyj膮tkow膮 sytuacj膮 w jakiejkolwiek ludzkiej dzia艂alno艣ci. Tym bardziej za艣 w dzia艂alno艣ci rynkowej. Nawet tak jednoznacznie postawiony cel, jak maksymalizacja zysku (podstawowe […]

Czas

Szokuj膮ce fakty o naszym sposobie wykorzystywania czasu!

Gdzie艣 kiedy艣 s艂ysza艂em lub wyczyta艂em takie stwierdzenie: “Wi臋kszo艣膰 kierowc贸w oczekuj膮cych na 艣wiat艂o zielone… d艂ubie w nosie”. Sprawd藕 kiedy艣, czy to prawda, a tymczasem zadam Ci kilka pyta艅: Co Ty robisz, gdy czekasz na zapalenie si臋 艣wiat艂a zielonego? 馃槈 Co robisz w trakcie regularnych wizyt w toalecie? Co robisz, gdy samotnie spo偶ywasz posi艂ek? Czy wszystko, czym […]

Sylwester-Laskowski

Dlaczego nie udaje nam si臋 realizowa膰 naszych wielkich, dalekosi臋偶nych plan贸w?

Chc膮c zbudowa膰 katedr臋, trzeba wcze艣niej mie膰 projekt. Budowa katedry bez projektu jest mo偶liwa, niemniej nie jest to najm膮drzejsze podej艣cie. Warto mie膰 projekt. Projekt wyznacza jednoznaczny kierunek prac i determinuje okre艣lon膮 kolejno艣膰 podejmowanych krok贸w: najpierw fundamenty, potem… Uog贸lniaj膮c to na dowolne, du偶e i rozci膮gni臋te w czasie przedsi臋wzi臋cie dochodzimy do prostego wniosku, 偶e zanim przyst膮pimy do dzia艂ania […]

replyallcalypse

Jak sprawnie zarz膮dza膰 korespondencj膮 e-mailow膮?

Wed艂ug bada艅 przeprowadzonych w roku 2012 przez McKinsey Global Institute, przeci臋tny pracownik umys艂owy sp臋dza 艣rednio 28% swojego tygodnia pracy na pisaniu, czytaniu lub odpowiadaniu na e-maile. W wielu przypadk贸w trudno nazwa膰 ten czas straconym, nie mniej ka偶demu z nas marzy si臋, by ten temat jako艣 w swoim 偶yciu zoptymalizowa膰. Ci膮gle pozostaj臋 pod wra偶eniem stwierdzenia londy艅skiego […]

zarza台dzanie-codziennos虂cia台

“Zarz膮dzanie codzienno艣ci膮. Zaplanuj dzie艅, skoncentruj si臋 i wyostrz sw贸j tw贸rczy umys艂.”

Przygotowuj膮c si臋 do szkolenia z zarz膮dzania czasem studiuj臋 nami臋tnie literatur臋 tematu. W艣r贸d ksi膮偶ek, kt贸re z tej tematyki zdecydowanie polecam (w szczeg贸lno艣ci za艣 tzw. artystom i wszystkim innym, tw贸rczym, wra偶liwym i kreatywnym duszom) znajduje si臋 ta: “Zarz膮dzanie codzienno艣ci膮. Zaplanuj dzie艅, skoncentruj si臋 i wyostrz sw贸j tw贸rczy umys艂.” Ksi膮偶ka ma wielu autor贸w. De facto jest zbiorem uporz膮dkowanych […]

rozprawa-doktorska

Rozprawa doktorska • Wspomaganie procesu ustalania cen detalicznych i negocjacji stawek rozliczeniowych na konkurencyjnym rynku us艂ug telekomunikacyjnych

Autor: mgr in偶. Sylwester Laskowski Promotor: prof. dr hab. in偶. Andrzej P. Wierzbicki Tytu艂 rozprawy: Wspomaganie procesu ustalania cen detalicznych i negocjacji stawek rozliczeniowych na konkurencyjnym rynku us艂ug telekomunikacyjnych. Liczba stron: 223 Liczba rysunk贸w: 6 Liczba tabel: 60 Liczba pozycji w bibliografii: 197 Pe艂ny tekst rozprawy: Pe艂ny tekst rozprawy mo偶esz pobra膰 na tej stronie » […]

popyt

Modelowanie popytu na us艂ugi telekomunikacyjne

W artykule przeanalizowano zagadnienie modelowania popytu na us艂ugi telekomunikacyjne. Rozpatrzono liczne czynniki determinuj膮ce zmienno艣膰 popytu, w tym: cen臋 us艂ugi, ceny us艂ug komplementarnych i substytucyjnych, doch贸d abonent贸w, ich profil, czas (por臋 dnia) 艣wiadczenia us艂ugi, dzie艅 tygodnia i liczb臋 abonent贸w. Zaproponowano analityczna posta膰 modelu, opisuj膮cego wp艂yw tych czynnik贸w na wielko艣膰 generowanego ruchu, rozp艂yw ruchu w sieci i […]