Realizacja-genialnych-pomyslow

„Realizacja genialnych pomysłów – jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu” – Scott Belsky

O książce Scotta Belsky’ego „Realizacja genialnych pomysłów – jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu” dowiedziałem się w trakcie czytania innej książki, do której napisał przedmowę i jeden z rozdziałów – oba teksty znakomite! – „Zarządzanie codziennością. Zaplanuj dzień, skoncentruj się i wyostrz swój twórczy umysł.” Książkę kupiłem w ciemno. I rozczarowania bynajmniej nie […]

Szachy

Wielokryterialne gry rynkowe

W artykule omawiam problem wielokryterialności gier rynkowych w kontekście założeń nauk ekonomicznych, jak również realnych sytuacji decyzyjnych podmiotów biorących udział w tych grach. 1. Jedno i wielokryterialność gier rynkowych Jednokryterialnie zdefiniowany cel, jest wybitnie wyjątkową sytuacją w jakiejkolwiek ludzkiej działalności. Tym bardziej zaś w działalności rynkowej. Nawet tak jednoznacznie postawiony cel, jak maksymalizacja zysku (podstawowe […]

Czas

Szokujące fakty o naszym sposobie wykorzystywania czasu!

Gdzieś kiedyś słyszałem lub wyczytałem takie stwierdzenie: „Większość kierowców oczekujących na światło zielone… dłubie w nosie”. Sprawdź kiedyś, czy to prawda, a tymczasem zadam Ci kilka pytań: Co Ty robisz, gdy czekasz na zapalenie się światła zielonego? 😉 Co robisz w trakcie regularnych wizyt w toalecie? Co robisz, gdy samotnie spożywasz posiłek? Czy wszystko, czym […]

Sylwester-Laskowski

Dlaczego nie udaje nam się realizować naszych wielkich, dalekosiężnych planów?

Chcąc zbudować katedrę, trzeba wcześniej mieć projekt. Budowa katedry bez projektu jest możliwa, niemniej nie jest to najmądrzejsze podejście. Warto mieć projekt. Projekt wyznacza jednoznaczny kierunek prac i determinuje określoną kolejność podejmowanych kroków: najpierw fundamenty, potem… Uogólniając to na dowolne, duże i rozciągnięte w czasie przedsięwzięcie dochodzimy do prostego wniosku, że zanim przystąpimy do działania […]

Biznes

Biznes i Ewangelia – refleksje nad obrazem przedsiębiorczego podejścia do dzieła ewangelizacji

Ten tekst napisałem nie będąc jeszcze przedsiębiorcą. Byłem w owym czasie członkiem pewnej grupy ewangelizacyjnej i będąc odpowiedzialny za przebieg jednego z jej corocznych zjazdów, postanowiłem wygłosić właśnie na ten temat prelekcję. To był 3 listopad 2006 roku. Moje twierdzenia i sugestie nie zostały wówczas dobrze przyjęte. Z grupy ewangelizacyjnej odszedłem.   Dziś, po 11 […]

replyallcalypse

Jak sprawnie zarządzać korespondencją e-mailową?

Według badań przeprowadzonych w roku 2012 przez McKinsey Global Institute, przeciętny pracownik umysłowy spędza średnio 28% swojego tygodnia pracy na pisaniu, czytaniu lub odpowiadaniu na e-maile. W wielu przypadków trudno nazwać ten czas straconym, nie mniej każdemu z nas marzy się, by ten temat jakoś w swoim życiu zoptymalizować. Ciągle pozostaję pod wrażeniem stwierdzenia londyńskiego […]

zarządzanie-codziennością

„Zarządzanie codziennością. Zaplanuj dzień, skoncentruj się i wyostrz swój twórczy umysł.”

Przygotowując się do szkolenia z zarządzania czasem studiuję namiętnie literaturę tematu. Wśród książek, które z tej tematyki zdecydowanie polecam (w szczególności zaś tzw. artystom i wszystkim innym, twórczym, wrażliwym i kreatywnym duszom) znajduje się ta: „Zarządzanie codziennością. Zaplanuj dzień, skoncentruj się i wyostrz swój twórczy umysł.” Książka ma wielu autorów. De facto jest zbiorem uporządkowanych […]

rozprawa-doktorska

Rozprawa doktorska • Wspomaganie procesu ustalania cen detalicznych i negocjacji stawek rozliczeniowych na konkurencyjnym rynku usług telekomunikacyjnych

Autor: mgr inż. Sylwester Laskowski Promotor: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki Tytuł rozprawy: Wspomaganie procesu ustalania cen detalicznych i negocjacji stawek rozliczeniowych na konkurencyjnym rynku usług telekomunikacyjnych. Liczba stron: 223 Liczba rysunków: 6 Liczba tabel: 60 Liczba pozycji w bibliografii: 197 Pełny tekst rozprawy: Pełny tekst rozprawy możesz pobrać na tej stronie » […]

popyt

Modelowanie popytu na usługi telekomunikacyjne

W artykule przeanalizowano zagadnienie modelowania popytu na usługi telekomunikacyjne. Rozpatrzono liczne czynniki determinujące zmienność popytu, w tym: cenę usługi, ceny usług komplementarnych i substytucyjnych, dochód abonentów, ich profil, czas (porę dnia) świadczenia usługi, dzień tygodnia i liczbę abonentów. Zaproponowano analityczna postać modelu, opisującego wpływ tych czynników na wielkość generowanego ruchu, rozpływ ruchu w sieci i […]